2010-01-08

Jag vs.nitisk busschafför 0-1

Sånt här händer bara mig. Bara bara mig. Kliver på bussen i Orminge för att åka till Forum. Köper en sms biljett (på samma sätt jag har gjort sen dom började med sms biljetter, anger HA vad fan det nu betyder men det är iaf en vuxen biljett) visar upp för busschaffören som på en gång tar tag i min arm och studerar sms:et som om det vore statshemligheter. Sen ler han och säger att jag har angett fel zon. Oki, säger jag, det visste jag inte, har tom fått hjälp med hur man gör av en annan busschaffis som körde samma rutt så jag trodde det var rätt. Men, frågar jag, är det ok nu så gör jag på det andra sättet nästa gång? Såklart inte. Han tvingar mig att lösa en ny biljett. Summan är detsamma men bryr han sig inte om. Men, säger jag, då får jag ju betala dubbelt. Ja, säger han och ler. Här frågar jag honom om han verkligen vill vara den där personen, vill han var så anal och pestig? Det vill han. Jag frågar om han är dum i huvudet, han svarar att han är mycket nöjd över att det nu står rätt zon. Gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Inga kommentarer: