2009-09-28

Ledsen

Jag är helt matt. Om jag kunde skulle jag slänga mig i soffan och grina bort två tre dagar. Noer vaknade beyond prickig, nu är han mer helt röd och flammig. Telefonkö till en sur sjuksköterska som hänvisar oss vidare till läkare nummer fyra på en vecka. Får tid 1530. Har inte fått pengar från a-kassan på 12 veckor nu. Har ringt tre gånger för att försäkra mig om att dom har alla papper dom behöver och att alla handlingar jag har skickat in är ok. "Jo, det ser komplett och bra ut" har tre personer svarat. Nu för två veckor sen ringde dom och säger att dom saknar ett papper angående en anställning på tre veckor (innan jag blev sjukskriven). Dom kan tyvärr inte göra ngt innan dom får det men beklagar att dom inte nämde det dom tre andra gånger jag ringde in. Får tag på Manpower som säger att dom ska skicka pappret asap. Det har gått två veckor och jag har inte fått det. Kan inte i min vildaste fantasi förstå vad det har med min ersättning att göra, borde det inte baseras på den heltidsanställningen jag blev varslad ifrån??. Med facit i hand borde jag med andra ord inte ha jobbat dom veckorna utan bara legat hemma och vart gravid. Det straffar sig att jobba, perfekt. Har försökt ringa a-kassan i tre dagar. "Det är många som ringer nu så vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal". Hamnar alltså inte ens i kön. Känner mig väldigt liten och obetydlig. Har så ont i halsen att jag inte kan äta och en huvudvärk som varken Ipren eller Alvedon rår på. Och en liten prickig son som går omkring och tar sig för sina stackars öron hela tiden. Ser att kötiden hos a-kassan är nere på 9 veckor. Med lite tur får dom som ansöker idag pengar innan mig.

3 kommentarer:

stina sa...

usch gina.
hoppas verkligen det ordnar sig.
KRAM

Noer sa...

Tack Stina, lycka till i Uppsala.

Linda sa...

Lider med dig!
Hoppas allt löser sig snabbt för dig.

Låter som Noer har nässelutslag. De är ju mer flammiga...
Hoppas ni kryar på er snabbt!
Kram