2009-09-19

Bära barn armen/axeln har gett upp

Jag fick en till kortisonspruta idag av samma läkare som kallade Noer för Ingrid. En mycker egen man i öfre medelåldern. Han satt hela tiden och pratade i en diktafon när vi var där, det tog säkert upp 80 procent av tiden. Mkt märkligt. Sen fick jag sprutan rakt in i den inlammerade muskeln, " det här kommer göra väldigt ont" sa han innan och det kan jag lova att det gjorde. Jag har nog aldrig använt så mycket svordommar i hela mitt liv men han var väldigt nöjd och sa att jag tog det betydligt bättre än de flesta. Se där. John och Noer blev helt rädda för mig. Han sprutade även in tandläkarbedövning? och sa att det skulle ge mig en timmes glädje innan det följer två dagar när gör ännu ondare men någon gång på måndag ska kortisonet förhoppningsvis börja verka. Nu har jag så ont att jag bara sitter och skrattar. Det är antingen det eller så kommer det börja flyga glas här hemma. Får inte belasta armen alls på några dagar annars kan det bli kroniskt säger båda läkarna jag har träffat nu. Kroniskt?? Då skulle jag bli som House jag lovar.

Inga kommentarer: