2010-12-07

Nästan 100 tusen

Jag gillar det. Som sagt, det löser inga världsproblem men att föräldrar i Sverige inte har råd att ge sina barn julmat är oroväckande. Och nej, alla är inte missbrukare. Även om det vore den bekväma sanningen. Jag sympatiserar inte minst för att jag hade nog inte vart långt därifrån om jag inte hade en kille som också drog hem pengar. Jag har alltid undrat hur singelföräldrar orkar och då har jag inte ens tänkt ekonomiskt utan rent psykiskt. Tänk dessutom om du inte har nån som hjälper dig att vare sig lämna eller hämta eller VAB:a och du måste betala alla räkningar själv. Hur många arbetsgivare ger dig 100% lön för 70% tid? Helt omöjlig ekvation i min öron med dom bostad-och matpriser som råder. Det är ju inte så att lönenivån har följt samma takt direkt. Ensamstående föräldrar är och kommer alltid förbli mina hjältar. Jag fattar inte hur ni får ihop det och ni är värda all respekt och beundran ni kan få.

Inga kommentarer: