2010-12-06

Bäst på nya skivan:

Första gången jag såg Freddie var på Valvetscenen "Vi ska ha ett band som fan låter exakt som Liket Lever" Jag gick ut på 1:a lång och slängde upp ett mynt i luften Blir det krona kommer jag härifrån och blir det klave ligger jag Snart under jorden, levande men levande begraven Jag var bara halvvägs ner mot botten När jag trodde jag hade nått den Nere på C von, Tottas klubb, jag var sjutton Och jag jobba mig med veteranen, Totta svara över axeln du vet inget om bluesen förrän du har ätit sten Totta nu vet jag vad du menade Den finns en första plats som inte går att nå För ingen tror att dom är nåt där jag kommer från Alla försöker bli av med leran från Göta älven som satt sig på själen och på självförtroendet i varje tjomme Jag tror jag älskar dom där Jag kommer från Fernando har ingen klass men jag gillar han ändå han har ingen klass och klass är det enda som han försöker få En Tynnered hustler, vi växte upp längs samma gata Men numret på hans cell stod fanimej stämplat i hans panna Han skulle få mig i trubbel längre fram När jag sprang för mitt liv på Ångpannegatan En spattpundare köper en kaffe och en kaka Går raka vägen ut och svinar alltihopa ner i gatan En gammal vän blev sinnessjuk på tre dagar Nu går han alltid där bakom och ropar "Följ efter mig" ropar han Fast han bara vill gå bakom mig ensam Det finns en första plats som inte går att nå För ingen tror att dom när nåt där jag kommer från Alla försöker bli av med leran från göta älven som satt sig på själen och på självförtroendet i varje tjomme Jag tror jag älskar dom där jag kommer från När jag går förbi Tynnereds white trash-familjer vrider jag inte på huvet för jag har det i mig När jag ser på mig idag har jag inte kommit en meter Jag står fortfarande fastkilad framför Carbide i kravallstaketet Filosofiskt missnöjd, ekonomiskt bortskämd Filosofiskt missnöjd, ekonomiskt bortskämd Det finns en första plats som inte går att nå För ingen tror att dom när nåt där jag kommer från Alla försöker bli av med leran från göta älven som satt sig på själen och på självförtroendet i varje tjomme Jag tror jag älskar dom där jag kommer från Tough Alliance vad är det jag hört om koka kola vener Ta det lugnt pojkar ni e bara halvvägs ner

Inga kommentarer: