2010-12-23

Vi hade vart så busy med planeringen av bröllopet att det här med att man brukar får presenter när man gifter sig hade gått oss lite förbi. Johns mamma frågade iof oss ganska tidigt vad vi önskade oss och det enda vi kom på var barnvakt helgen under bröllopsfesten samt under Roskildefestivalen i sommar som vi vill åka till. 40 års jubileum och allt. Det fick vi (hurra!!)och massa andra fina saker med. Blommor i sådana mängder att vi var tvungna att springa runt och låna vaser av grannarna, telegram ,pengar och sen det här: Väldigt generöst presentkort på Resia med Dollars till Superfint Amaronevin som får vänta till vår första bröllopsdag.
Underbar skulptur som har fått en hedersplats på byrån i sovrummet
Hushållsassistent
Här ska hackas, knådas och mixas .
Jättefin stor ljuslykta
Till tapas och småplock
Ett supersnyggt bestickset i 64 delar
Graverat med J och allt. Hur lyxigt som helst.
Johns mamma höll ett väldigt fint tal och efter det fick vi ett tittskåp med symboler för det hon hade talat om i. Som en påminnelse för vad man ska tänka på för ett lyckligt äktenskap.
Vilken rolig ide´va? Det superfina skåpet står nu på nattygsbordet så det är det första vi ser varje morgon.
Stort tack till alla som var med för en helt fantastisk kväll, fina tal och för alla presenter. Jag kan härmed också ge våra varmaste rekommendationer till cateringfirman Tre med Kök som vi använde oss av, maten var helt superb och personalen väldigt proffsig och vänlig.
Speciellt tack till Martin som fixade alla möbler och servis så vi kunde ha middagen hemma.
Det blev verkligen en kväll vi aldrig glömmer! Eller en natt vi aldrig glömmer med tanke på att det dansades fram till 0500.

4 kommentarer:

Leia sa...

Fint. Lättrörd som jag är bölar jag när jag läser om och tänker på att Johans mamma gjort ett tittskåp till sitt tal. Fast jag itne har en aning om vad hon sa eller riktigt kan se vad sakerna föreställer trillar tårarna nerför mina kinder.

Leia sa...

Oh, stavningskontroll på inläggen tack. "Johan", vet jag inte rikgtigt.. + annat. Please radera. Hatar att se mig själv skriva så illa. Ska alltid från och med nu verkligen kolla innan jag postar. Grejen var ju att jag grät så jag såg ju inget..

Leia sa...

Oh, stavningskontroll på inläggen tack. "Johan", vet jag inte rikgtigt.. + annat. Please radera. Hatar att se mig själv skriva så illa. Ska alltid från och med nu verkligen kolla innan jag postar. Grejen var ju att jag grät så jag såg ju inget..

Gina sa...

Hahaha. Hon är helt underbar. Den absolut perfekta svärmodern.Im very lucky.