2009-10-30

Tadaaa

Idag har dom Halloweendisco på Noers dagis. Ganska gulligt tyckte jag när jag läste lappen där det även stod att barnen kan komma utklädda om dom vill, det var frivilligt. Hursomhelst, jag lämnade Noer imorse i sina vanliga kläder. Han är ju inte ens 1,5 år och fattar ju inte direkt innebörden som dom större barnen så orka köpa en kostym. Så tänkte jag men det visade sig att jag är helt ensam om att tycka det. Varenda unge var utklädd från topp till tå. Eller ja, varenda unge förutom Noer. Några barn hade tom. ansiktsmålningar. Nu pratar jag om ett gång 1-2 åringar här. Jag orkar inte ens tänka på hur det går till att ge en sprattlig 1 åring en ansiktsmålning. Herregud jag får knappt Noer att sitta still länge nog för att torka honom runt munnen efter maten. Hursomhelst. Jag kan inte bestämma mig för om jag är en usel mamma eller den enda normala...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du som gillar maskerader och peruker o sånt så mycket, varför fick inte noer klä ut sig :o
Det tror jag han hade velat ;)
// noah

Noer sa...

Men dom ska obligatoriskt klä ut sig till lucia och jul och det får faktiskt vara nog. My god,barnet kommer bli traumatiserat och tappa sin identitet annars ;)