2009-10-14

Börjar bli lite orolig nu

Söker jobb. Hittar massor. Men jobb där jag kan arbeta 75% (utan kvällar o helger)som ligger geografiskt nära så jag hinner till dagis vid fem -not so much. När man redan är anställt så har man ju laglig rätt att gå ner i tid första åren man får barn men när man är en av 50 sökande på varje jobb är det inte lika lätt att få igenom samma sak. Tänkt om BMW hade lite normala arbetstider så John kunde hämta Noer... När jag tänker efter har de tre senaste företagen jag arbetat på blivit uppköpta eller gått i kk. Ska jag skylla på konjukturen eller börja ta det hela personligt? Maxad otur eller ett tecken på att jag borde göra något helt annat?

6 kommentarer:

stina sa...

både jag o johan har onormala arbetstider, ska bli spännande att se hur jan och dagmamma och noah kommer funka :)
jag vill ha ett 8-17 jobb såååå mkt!

Anonym sa...

vem är jan kan man ju undra :)

lycka till med jobbsökeriet.

johan

Anonym sa...

Jag har värsta bästa lösningen, John får vara pappaledig/gå ner i tid och när du fått din fasta anställning efter 6 månader, då du, då kan du nyttja dom där
75%:en eller heter de de där???? Lots of love// Jess

Noer sa...

Låter skitbra men BMW är lite bakåtsträvare när det gäller pappaledighet och sånt tyvärr

Anonym sa...

jan=januari för de mindre smarta :)

Fraz sa...

Sök till mitt jobb, you would lööv it here =) Ser så mycket fram i mot att hänge me er i morgon! Puss