2009-10-13

Kylan part 2

Nu har jag sammanlagt ringt fastighetsskötaren kanske 10 gånger. Han har vart här, dom har spolat elementen (förra året) och ingenting har hjälpt. I år (och kom ihåg att det bara har vart kallt i några veckor) har jag ringt fyra gånger och inget har hänt. Mycket "vi ska kolla på det" och "Fortum har inte gjort sitt jobb" etc. Nu tappade jag det och skrev ett sjukt otrevligt argt mail till hela styrelsen där jag inbjöd deras barn att komma och sova i Noers säng och vips så tar det 10 minuter så får jag ett svar. Nu har fastighetsskötaren vart här 3 gg på en timme. Jag ska få samtliga fönster utbytta först och dom ska "fixa problemet oavsett vad som krävs" och bla bla bla. Hoppas såklart att det löser sig nu men jag blir helt jävla matt över att man måste skrika och bråka och hota folk för att få någon att lyssna.

5 kommentarer:

stina sa...

ja det är sorgligt.
tänk alla gamlingar som inte har den orken att kunna göra det, tragiskt. hoppas ni får bli varma snart!

Anonym sa...

Jisses, fruktansvärt...
Ta in på hotell, låt er hemförsäkring eller BRF:s försäkring ta det... Jag lovar att det funkar... Trust me... Så att ni kan sova i plusgrader....// Jess

Anonym sa...

o så höjer dom avgiften......

Skämt o sido, hoppas ni får varmare innan det smäller till ordentligt.

johan

Noer sa...

Tack!!

Fraz sa...

Stackars er sis, ni får komma och sova på mitt loft, där e de varmt vill jag lova! Puss