2009-10-31

Service

Har bokat bord på en restaurang till ajk matchen på söndag. Vi blir 6-8 personer. Inget konstigt med det, dom tog mitt nummer och hälsade oss välkomna. Idag däremot ringde en tjej från stället och ville "bara påminna oss" att ta med kontanter om vi vill "dela notan". Jag förstod inte riktigt vad hon menade och frågade om dom inte tog kort men jo, det gör dom. Då frågade jag varför man måste ha kontanter, man kan väl bara dra olika summor på korten om vi vill dela på notan? Fick inte något riktigt svar förutom att "det blir enklare" om alla har kontanter, sen blev hela samtalet väldigt awkward och hon sa "tack och välkomna" innan hon avslutade samtalet. Jag måste säga att jag förstår inte riktigt var problemet ligger eller tror hon att vi alla tar med oss jämna pengar i kontanter?? Jag vill inte vara elak men kan man inte separera 6-8 personers nota så vet jag inte om man är så lämpad att jobba som servitris.

Inga kommentarer: