2009-06-04

Tröttsamt

John är ledig i fyra dagar. Ska bli skönt att lämna över ansvaret och slappna av lite. Det blir en väldigt lugn helg eller snarare lugn månad för vår del. Har vart för mycket roliga saker som hänt på senaste tiden. Om ganska exakt en månad ska vi på bröllop i waxholm och jag bokade ett dubbelrum på waxholms hotell mer eller mindre samma dag vi fick inbjudan. Gjorde bokningen via webben och ringde upp några dagar senare för att dubbelkolla att det funkat och fick till svar att rummet var bokat och klart. Nu idag eftersom jag är så anal ringde jag igen och kollade och såklart är vår bokning borta. Panik panik. Alla kompisar kommer bo där och dagen efter ska vi äta brunch ihop var tanken så jag är inte sugen på att va tvungen att ta taxi hem från waxholm mitt i natten. Tjejen på hotellet bekräfta det jag redan visste att hotellet vart fullbokat den dagen sedan ett bra tag tillbaka och här ungefär höll jag på att tappa det. Som tur var så tror jag hon hörde det på mig och bad mig dröja lite och några minuter senare hade hon fixat ett rum ändå. Tur för alla inblandade måste jag säga! Nu ska jag kolla på en rulle vi hyrt och smarra på färska hallon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow vilken tur att det gick att ordna, ja fixa typ d näst sista mindre dubbelrummet åt Kaz o Emma igår.
kram Johan

stina sa...

åh shit vilken otur du har med allt, himla tur det fixa sig!