2009-06-12

Fixa snälla..

Vad är grejen med Mariahissen? Vad är grejen med att det kostar pengar att åka den och framförallt, vem får pengarna? Är det stockholms stad eller? Jag börjar undra om det inte bara är en företagsam snubbe som på eget initativ börjat ta betalt av folk. Han bara gled in där med sin magväska en vacker dag och tänkte "jag provar väl, lika bra att ta asmkt betalt på en gång så jag får ihop en hacka tills dom stoppar mig". Problemet (för mig) ligger i vilka som åker mariahissen, det är bara turister som inte fattar bättre. Ingen som klagar. Jag har aldrig åkt mariahissen i hela mitt liv innan jag fick Noer och blev med barnvagn. Det kanske ni inte har tänkt på när det gäller Slussen men det går inte att ta sig ner till bussterminalen med barnvagn, inte gratis iaf. Det enda sättet är att åka rulltrappan vid Mcdonalds men eftersom den jämt (verkligen jämt) är trasig så har man som alternativ att lösa biljett till T-banan bara för att använda deras hiss eller ta just Mariahissen a´10 kronor för 3 sekunders färd. Men 10 spänn är ju ingenting tänker ni men va fan, är man i stan två gg i veckan blir det 2000 per år. Två tusen kronor för att åka hiss? Madness! Vem ska jag ringa, hur ska man klaga? Kan inte ngn annan göra, jag är en trött småbarnsmamma ju...

5 kommentarer:

Anonym sa...

är det bara jag som har problem med att kommentera din blogg, funkar ju faan aldrig :-(

Anonym sa...

haha, kul inlägg ,ja tror absolut d e n stolle som bara började ta betalt n da o de fungerade :-)
kram Johan som skrev förra kommentaren också

Linda sa...

Man får åka hissen bakom ena restaurangen inne i "gallerian" den hamnar brevid konditoriet där nere..
Den brukar jag ta då jag åker ddubbelvagn. Skulle aldrig betala för att åka hiss!

Linda sa...

Ja det är ju inte jag som åker dubbelvagn :-) ha ha...

Anonym sa...

What??? Jag trodde man behövde nyckel till den hissen? Well well Linda, du har förändrat allt. Tack babe!
/G