2009-06-24

När röd hud måste vila

Idag har vi vart i Nacka Forum hela dagen, var tvungen att vila vår hud från solen lite. För två år sen när jag var i Prag köpte jag ett par flipflops som jag älskade. Sen tog John dom när han skulle till tvättstugan och dom fanns no more. Eller fanns gjorde dom ju men hans stora fötter hade sprängt dom. Helt brutalt. Nu idag hittade jag iaf exakt likadana i forum som jag köpte och John är härmed skyldig med 69 spänn. Det är bara att hosta upp degen älskling och ge fan i mina skor framöver, latmask. Big news. Jag kan räkna till tio små tomater på mina fina plantor som fått flytta ut på balkongen igen. Men herregud vad dom dricker vatten. Får dom inte vatten tre gånger om dagen lägger dom sig ner och ser halvdöda ut. Kanske får avboka den där dagskryssen vi ska dra på, jag tar inga chanser nu. Dagens sämsta: Girigheten i att ta fem eller tio spänn för att gå på toa i Forum. Köpcenter borde bjuda på toabesök tycker jag. Det är asjobbigt att behöva ha massa femmor på sig hela tiden. Dagens bästa: SR som lägger ut alla sommarpratare någonsin på sin hemsida så man kan gå in och lyssna när man vill. Perfekt när man städar eller lagar mat. Idag har jag lyssnat på Moneybrother, Tuva Nuvotny och Sissela Kyle. Tuva va bäst.

Inga kommentarer: