2009-06-18

Just nu!!

Planterar om mina tomatplantor som verkar ha ambitioner att bli träd. Eftersom det är vinter ute måste jag ha dom inne och det börjar likna en regnskog här. Sen undrar jag när det kommer några tomater? Tålamod är en bristvara i det här hushållet, snabba resultat pls. Kanske borde börja odla krasse istället.. Nu har jag iaf fått tag på Louise Hallins bok och hade jag inte ångest om att låta Noer börja på dagis i augusti innan så kan jag lova att jag har det nu. Hela boken är full av obehagliga sanningar och jag ska aldrig rekommendera den till någon. Däremot sörjer jag att hon har slutat på nyhetsmorgon där hon iaf var gratis, såg nu att hon generöst nog erbjuder sin hjälp a´500 kronor per fråga om man mailar. Jag har runt 15 frågor och låter bli. Igår smällde jag i mig ett kilo kräftor själv vilket jag var väldigt nöjd med då. Var ruskigt nära att köpa mig en sån där liten hatt också men det kändes lite over the top så jag lät bli. Jag är inte riktigt där än men fortsätter John överge mig för sitt happening sociala liv så kanske det blir en redig kräftskiva för en här snart. Lyktor och hela skiten. Snart ska jag pallra mig ner till systemet och köpa bubbel och det sista till maten imorgon. Jag ville göra Nigellas cheesecake men blev brutalt nedröstad av killarna som krävde (ja John iaf) tryffelkakan istället. Såg på SMHI att det ska regna hela helgen så tydligen ska jag kolla på blöta giraffer och lejon på lördag men men. Jag har sänkt min standard och är nöjd bara ingen får en blixt i skallen.

Inga kommentarer: