2009-06-27

Lördag

Noer sov till 0730 imorse. Jag vågar inte tro att det är på riktigt även om det är tredje morgonen i rad han vaknar betydligt senare än 0558 som är standard annars. Men jag hoppas hoppas och håller tummarna för att det varar. Snart kommer sis förbi och hakar på oss till beachen. Jag har såklart i vanlig ordning bränt mig och får hänga med solskyddsfaktor 30 idag. När jag var mindre och vi var på sjön var det enda man smörjde in sig med kokosolja innan man låg och pressade (eller grillades snarare) i timmar. Känns väldigt avlägset idag. Vi funderar på att dra ner till Telegrafen sen och fira lite. Får se hur det blir. Nu måste jag fixa med melonen jag köpte igår. Det kom förövrigt fram en kille till mig när jag stog och skulle handla den och gav mig tips och råd på hur man spottar den perfekta melonen. Det visade sig att han hade jobbat på en melonfarm i sex månader och var lite av en expert.Skön grej.

Inga kommentarer: