2012-03-01

Sjukstuga

På olika sätt.
I förrgår vaknade jag mitt i natten av att jag hade svårt att andas. Har haft lite ont i halsen och det har satt sig i luftrören. John som ungeför samtidigt tappat hörseln på ena örat drog med mig till läkaren som besöker hotellet varje dag. "-Vad kan hon göra?" frågade jag John för jag ville inte gå.
Ge mig antibiotika blev svaret.
Nu mår jag mycket bättre så det var nog lika bra.
Igår efter barnshowen gick jag upp och la Noer medans John skulle stanna kvar i tjugo minuter och kolla på fotboll. En och en halv timme senare dök han upp glad i hågen. Han hade träffat några engelsmän som drack whiskey och diskuterade invandringen i England?
Min man vill gärna tro att han är en sån där snubbe som kan vara lite härlig och ta en whiskey eller två men med åtta år bakom oss jag kan lova att så är inte fallet.
Således har han legat på hotellrummet halva dan i mörker och mått sådär.
Jag och Noer har vart fina familjemedlemmar och servat med Gazpatcho, cola och isglass.
Kanske mindre fint att hänga ut han på bloggen men det älskling är smällar man får ta.

Inga kommentarer: