2012-03-03

Siam Park

Idag har vi vart på Siam Park hela dagen. Det är en jättestor vattenpark byggd av samma folk bakom djurparken. Världens roligaste ställe. Jag är verkligen impad av att allt är så rent och snyggt och att dom har sån koll på allt. Det är livvakter precis överallt och när dom satte igång vågmaskinen (som va helt hysterisk) hade dom säkert tio livvakter i och runtomkring poolen.
Inte ett moln på himlen och väldigt lite folk så vi hade tur.
John den galningen åkte allt läskigt och jag och Noer satt typ och skakade på huvudet brevid.
Runtomkring en väldigt stor del av parken gick det som en flod där man gled fram på stora badringar.
Hur soft som helst.
Noer blev livrädd av vågmaskinen däremot även fast han stod på kanske 10 cm djupt vatten 100 meter därifrån. Vattenkanonerna i barndelen som hette Lost City passade honom bättre.

Dom här ekosolskyddskrämerna vi köpt funkar nästan för bra. Noer är prick lika vit nu som innan vi kom.
Dom håller superbra i vatten också, behöver knappt bättra på under dagen.
Imorgon måste jag köra utan ngt alls annars kommer det knappt synas att jag vart utomlands.





4 kommentarer:

Jessica sa...

Jisses påminner om parken vi var i Dubai, var r ni? Skall övertala min man att vi är i stort behov av semester. Kram Jess

Gina sa...

Pa Teneriffa med Fritidsresor.
Kan verkligen rekommendera Bamseklubben sa Levis och Elia kan vara dar tva timmar om dagen. Annrs blir det nog inte sa mkt semester ;)

Jess sa...

Jag tänkte åka utan barn.... Skämta bara. Bra att få lite tips, då Fedde är helt emot charter. Om andra har haft bra chartersemester, kanske man kan övertala honom. Bamseklubben verkar hur fantastisk som helst.

Gina sa...

Jag fattar vad Fedde menar men det är så sjuuukt bekvämt att allt är anpassat efter barnen. Man "stör" aldrig och personalen är hur gulliga som helst. Teneriffa är grymt för det finns så mkt att göra här. Jag ber John snacka med han ;)