2010-05-27

Kejsarsnitt

Det här är min största skräck. Får jag ett barn till ska jag inte ha dåligt samvete ens en mikrosekund för att jag kommer välja planerat snitt. Ordnade former, 10 pers till ens förfogande och noll smärta. Det ironiska med allt är att min absolut största skräck har alltid vart akut kejsasnitt. Hade nån kunnat garantera att jag skulle slippa akut snitt eller ännu värre urakut snitt så hade jag absolut velat testa att föda vaginalt. Men att kämpa som Katrin i över ett dygn och sen bli uppskuren och i värsta fall sövd och separerad från sin bebis, hua....total mardröm. *Tillägg: Alla ni som fött vaginalt är och kommer alltid vara mina hjältar.

2 kommentarer:

Jess sa...

Så är ju livets gång man kan ju inte styra allt. Jag tror att man så gärna vill föda vaginalt och tar risken med akut kejsarsnitt. Det gjorde jag...

Gina sa...

Ja, majoriteten gör ju såklart det men JAG törs inte. Du, hur gick det med jobbet?