2010-05-06

Det här med tider på dagis.

Jag vet att jag har sagt det förut men jag förstår inte riktigt hur folk får ihop det med att jobba heltid och ha barn på dagis. Har alla egna företag och kan bestämma sina egna tider eller? Noers avdelning stänger 1630 men dom flesta barn går hem 16. Är det bara jag som tycker det är tidigt? Det betyder att folk bara jobbar till 15 då om man ska räkna in resväg...är inte det lite väl tidigt? Jag fattar såklart att många går ner i tid eftersom man har laglig rätt att göra det när man får barn men det måste väl finnas fler människor än tex John som inte har ett jobb där det funkar? Det har vart helt omöjligt att hitta ett jobb som har passat in med Noers tider, med den arbetslösheten som råder har man inte direkt möjlighet att deala om tiderna på de tjänster man söker. De deltidstjänster som finns innebär ofta helg och kvällsjobb vilket är uteslutet. Vi har bestämt att vi kommer byta avdelning på Noer så han får börja på syskon lite tidigare än vad som var tänkt. Vill inte att han ska behöva gå mellan avdelningar som han annars skulle behöva för att täcka upp mellan 1630-1730. Bound to happen men ändå lite sorgligt för vi gillar hans fröknar så mycket. Däremot kanske Noer får gå på moster Malins avdelning och det vore såklart schysst. Har ångest för att han kommer gå så långa dagar eftersom han börjar vid 08 men å andra sidan går han bara fyra dagar i veckan till skillnad från många andra. Som sagt, hur gör folk??

2 kommentarer:

Zara sa...

Har du fått jobb?!
Jag tycker också det verkar helt stört med dagis öppettider, det är mycket bisarrt att de till exempel STÄNGER flera veckor på sommaren, vilken annan arbetsplats gör det? Eller att de är religiösa med sina halvdagar, till skillnad från de flesta kontor där man inte får vara ledigt. Slappa jävlar :)

Noer sa...

Hehe