2009-11-18

Vaccinera eller inte?

Vaccinera Noer eller inte. Jag har aldrig haft så mycket ångest och second thoughts i hela mitt liv. Igår hade jag bestämt att jag skulle ta med Noer till BVC idag men nu när jag sitter och letar info på nätet blir jag helt osäker igen. Försöker ringa runt för att få råd. Ingen svarar, alla jobbar. Sen började jag gråta. Kanske låter löjligt men det är det första riktigt stora beslut jag tvingas göra för Noer och det suger. Jag vill ringa min mamma som jag vill ska säga kloka saker och berätta vad jag ska göra. Mmmm.. Känner mig förvirrad och lite rädd men framförallt outbildad. Om det bara fanns lite mer forskningsresultat, om dom kunde basera sitt beslut på en undersökning gjord på mer än 51 barn så kanske det hade känts bättre. Vet inte. John tycker vi ska skita i det men har så mkt att göra att vi inte hinner prata ordentligt. Väntar på att han ska ringa upp nu. Vi får se. Total ångest.

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj, förstår hur du känner. Jag tyckte det var rätt skönt med en 3 års gräns, då behövde vi inte ta beslutet, men nu måste man tänka till. Well, vi har bestämt oss för att vaccinera, anledningen till det är att efter ha letat info så tycker jag det verkar som att risken för oväntade bieffekter är minimal medans risken om man som liten får den här influensan är betydligt värre. Så att så snart Noah är frisk så blir det vaccinering.
Jag kan ju också tillägga att om det var svinis jag hade så var det inte kul, och det var ju Tamiflu som hjälpte mig och det får väl barnen fortfarande inte ta???

kram johan

Noer sa...

Sjukt jobbigt, va helt inställd på att vaccinera honom igår men det finns ganska mkt info därute som talar mot också, att John inte vill hjälper ju inte heller.
Sen kan man ju fråga sig om man skulle klara av att leva med sitt beslut om han blev riktigt sjuk om tre veckor och sjukhusen är överfulla....