2009-11-24

Trauma hos frisören

Igår skulle vi klippa oss alla tre tänkte vi. Eller vi tänkte kolla hur Noer skulle reagera på att få håret blött och bli kammad till att börja med. Utan att överdriva kan jag meddela att han inte tog det bra men då var det redan försent för frisören (nr1) hade redan snabbt klippt av honom luggen (såklart utan att fråga hur vi ville ha det). Det såg inte klokt ut och hade jag inte vart så upptagen med att lugna Noer hade jag nitat honom. Sen följde två timmars mayhem och har vi lärt oss någonting av den här historien så är det att det enda som eventuellt kan lugna ner en hysterisk 18 månaders kille är en rask promenad (mot frisör nr 3) och väl på plats en påse full med godis. Herregud, ni skulle sett hur han såg ut när vi kom från den första frisören, (frisör nr 2 kunde inte ens kamma honom för då var Noer tokig). Frisör nr 3 var en ung gullig tjej som verkligen gjorde det absolut bästa hon kunde men det gick liksom inte att rädda eftersom hans lugg var så kort och ojämn. Noer som inte brukar äta godis blev lite fintad av att rota runt i påsen och frisören kunde klippa lite i nacken innan Noer tappade tålamodet igen. Borde ha tagit kort, det var hår och smält choklad överallt, totalt kaos. När allt var "klart" och jag och John helt slut så började Noer, totalt hög på socker att mer eller mindre studsa fram. Ni hade behövt se det för att tro mig. Frisörer och socker klarar vi oss utan framöver. Försökte ta kort på Noers frissa i morse men han var på bushumör så det gick inte riktigt att fånga men ni får en ide´hur det blev till slut, kolla in luggen, vår älskling ser helt frireligiös ut:

5 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ha! Tack för en helt underbar uppdatering. Jag skrattar så jag väser. Helt underbart och den där luggen går inte av för hackor precis. Jag ska lägga din blogg på bevakning nu för det här var underbart. Kram från Anna

Morbror sa...

Hahaha! Episk öststats-frisyr.

Noer sa...

Herregud, kan ni fatta hur han såg ut innan frisör nr 3??

stina sa...

jag tycker han e jättesöt i denna frisyr :-)

Noer sa...

haha, tack. Dagisfröknarna fick sig ett skratt iaf ; )