2009-11-14

Skulle vilja sova nu

Kan inte sova vilket är olämpligt med tanke på att Noer kommer slå upp sina ljusblå runt klockan sex. Gahhh... Sitter och grubblar på lite för stora frågor och kommer såklart fram till nada. Igår fick jag reda på att en kompis förlorat sitt barn som bara var två månader. Visste att det hade vart lite krisigt ett tag men alla trodde det skulle fixa sig men nej... Pratade med John och syster igår om vad man kan göra eller säga till någon som är med om en sån total tragedi. Kom inte fram till något direkt. Går liksom inte att greppa. Sen idag när jag var och handlade med Noer så sprang jag rakt in i pappan och jag kan inte sluta tänka på hur illa jag hanterade hela mötet. Det är så märkligt hur man reagerar på människor i sorg. Allt man säger låter krystat och konstgjort. Vilka ord är lämpliga till en människa som förlorat sitt barn? Jag kom inte på några alls. Vi pratade kanske i fem minuter, jag kommer knappt ihåg vad jag sa och sen gick han hem och jag mot bussen. Det var först där vid bussen som det slog mig att jag glömde fråga vad deras ängel hette. Har nog aldrig känt mig som en sämre människa i hela mitt liv än då. Varför är det så svårt att prata med människor som mår dåligt? Varför blir man så totalt handlingsförlamad och stum? Ångest!!

Inga kommentarer: