2014-03-15

Supermom

När jag tröttnat på vaggvisor, börjar sjunga poplåtar under läggningen istället och får lite feeling. 
När min man undrar varför jag måste blogga om varenda liten grej som händer mig som förälder. 
När en mamma i föräldragruppen sa att hon “inte skulle kunna fungera utan sömn” och därför “lärt” sin bebis att sova hela natten från att den bara var några veckor. 
När mina barn försöker få mig att gå med på att de skärmfria dagarna ska gälla oss föräldrar även efter att barnen har somnat. 
När jag stöter på en annan förskoleförälder inne på affären och inser att vi båda två begått dödssynden “handla innan vi hämtat barnen”. 
När någon frågar mig vad jag skulle vilja lära mina barn om jag bara fick välja en sak. 
När jag är ute och dricker vin och ser några klassföräldrar komma in i lokalen
När försäkringskassan drog tillbaka blanketterna som förskolan skulle fylla i vid vab. 
När jag har sovmorgon och inte kan somna om men verkligen inte vill lämna sovrummet förrän jag absolut måste. 
När jag har hamnat i en diskussion om varför pojkar tydligen inte kan kläs i rosa. 
När vi kommer ihåg att vi har ungefär ett halvårs vabersättning att få ut från försäkringskassan. 

Älskar henne

Inga kommentarer: