2013-05-12

Söndag

Hade mysmorgon med Noer som vaknade strax innan åtta.
Johns tur att sova ut.

1140 ringer Felicia och undrar vart Noer är som skulle vart på hennes son Gabriels kalas klockan 11.
Både jag och John va helt säkra på att det var nästa söndag och alla stackars barn på kalaset satt ashungriga och väntade på att Noer skulle komma så dom fick börja äta.
Paniken.
John fick kasta sig in i bilen och köra över honom.
Gina- mother of the year.
Som tur va hade vi paket hemma. Man vill inte komma utan paket till en femåring.

På eftermiddagen kom barnet B över hälsade på.
B kommer tillbaka på tisdag och ska sova över för första gången med en av sina föräldrar.
Det går väldigt bra so far. B ville inte åka hem härifrån vilket känns som ett bra betyg.

Imorgon ska Trygga Hem komma hit och installera ett nytt larm.
Jag har vart lite skraj senaste gångerna John vart på tjänsteresa och vi vill ha ett larm med kamera kopplat till SOS alarm om det blir inbrott eller börjar brinna.
Jag undrar om det är skräckfilmerna som börjat spöka i mitt huvud?

Det ser ut som att vi blir 19 personer på midsommar och jag håller på att kolla runt efter ett 5*8 meters partytält som vi hade sist.
Vill köpa ett så vi kan ha på Noers kalas och framöver.
Hittade några på Blocket men dom va tyvärr redan sålda.
Dom verkar kosta 3500 kr att köpa men hyrs ut på Blocket för 2000-2200 per gång.
Tänkte således att vi kan köpa ett och sen hyra ut det för 1800 kr per gång tills det betalat sig själv.
Det vore nått.

Inga kommentarer: