2013-05-03

Lika värde.

Man blir hemmablind.
Eftersom det är en sån non-issue för mig och dom personerna som står mig närmast glömmer jag bort ibland hur svårt det är för majoriteten av alla homosexuella runt om i världen att komma ut.
Att det bland män inom idrottsvärlden går att räkna på en hand hur många som lever öppet som homosexuella. Fördel kvinnor där. För en gångs skull.
Inte lika hotfullt antar jag.

I hip-hop världen har det vart helt tabu.
Frank Ocean mod saknar motstycke där.
Jag älskade när han för första gången öppet på MTV Awards sjöng om sin obesvarade manlove.

Macklemore & Lewis försöker dra sitt strå till stacken med att stödja och framförallt erkänna problemet.
Fler hetromän inom idrott och hiphop-kulturen borde haka på.
2013!


Kommer inte ihåg om jag lagt upp den här roliga bilden innan men här kommer den igen.
Nog främst ett problem i andra mer högerkonservativa länder än här men ett skönt svar på alla som
inte försååår hur dom ska kunna förklara homosexualitet för sina barn:

Inga kommentarer: