2013-05-09

Röd dag

Underbart med sommarvärme.
Vi drog in till stan och skulle till Kungsan men det va för mkt trafik så vi gav upp.
Hade läst i tidningen om ett nytt frozen yogurt-ställe som jag va nyfiken på så vi drog dit.
Ligger på Grev Turegatan 21 precis bredvid Erik och Elsas förra lägenhet.
Yoghs. Kasst namn jag glömde bort på tre röda.
Där väljer man först vilken smak man vill ha av dom fyra som erbjuds
Sen väljer man vad man vill ha på, strössel, nötter eller godis
Eller så går man lös på den färska frukten
Sen väger dom allt och man betalar per hekto.
Jag tog jordgubbar och kiwi, John ananaskross och hallon och Noer så mycket godis han kom undan med.
Sen drog vi vidare till min favoritsjö Trollan i Orminge där Noer doppade fötterna och kikade på skräddare.
Nu är Noers kompis Gustav här och ska stanna på middag.
John fixar i trädgården och jag ska fixa lite skolgrejer inför imorgon.
Vi skulle haft besök av det barn vi kanske ska ha hand om då och då framöver men det blev ändrade planer och dom kommer på söndag istället.
Spännande.

Inga kommentarer: