2013-04-27

Angående Bieber "hysterin"

Lyssnade på NRJ klippet på Schulman Show och jag mådde fan illa .

Den här texten i DN av Hanna Fahl slår huvudet på spiken.
Hoppas dom skäms!

Rebecka Hedström skriver mycket bra om flickföraktet på SVT debatt:

"För den som höjer blicken något känns det tacksamt att jämföra med fotbollssupportrar när det talas om ”hysteri”.
Men vad jag vet görs det inte några SVT-intervjuer som försöker ”förstå” till exempel Bajens hardcore-supportrar under hemmapremiären – en dag då delar av Södermalm är omöjliga att beträda eftersom tusentals Bajare är upptagna med att pissa ner Götgatan, elda och skrika."

2 kommentarer:

Zaragrodan sa...

Förra veckan stängde de av skanstullsbron för att ett par hundra vuxna människor ville gå mitt i gatan och sjunga och vara packade. Såg fyra polispikete= kanske 20 poliser, bara den omväg vi var tvungna att ta. Det tycler jag var sinnessjukt om något. De borde fan bara tagit fram vattenkanonerma. Värda skattepengar. Beliebersarna är iaf tonåringar och vad jag vet slåss de inte heller.

Noer sa...

Eller hur!