2010-06-15

Önskelista just nu:

Jag önskar att jag kunde knäppa med fingrarna och vips bara förstå alla system och program på jobbet nu. Alla jag pratar med där säger att man får räkna med ungefär sex månader innan man är helt självgående och jag börjar dessvärre misstänka att det stämmer. Så himla lång tid... Det är frustrerade. JAG VILL INTE VARA ETT SPÅN. Men det är ju bara kortvarigt. I mitt fall. Annars har jag en hel önskelista av saker jag däremot vill just nu. Eller vill och vill, behöver snarare:
  • Cure. Jag behöver The Cure live asap. Dessvärre verkar The Cure inte behöva mer pengar för dom har inte en enda spelning inbokad i år.
  • Emery board. Eller några hundra när jag ändå håller på eftersom dom försvinner lika fort som alla mina tändare, pennor och hårsnoddar. Emery board är mitt nya engelska ord för dagen. Det betyder nagelfil för er som inte heller visste det.
  • Vinst i Metros och H&Ms Roskilde tävling så att vi inte har något val förutom att åka.
  • Kraftigt försämrat luktsinne.
  • Fyra nya timmar på dygnet eller sex timmars arbetsdag så jag kan umgås mer med min gulliga unge.
  • En liten tolk som kan förklara alla nya saker min gulliga unge säger. En dos tålamod till oss båda vore schysst också.
  • En snäll och slapp bilskollärare.
  • En ordentlig utredning kring Carl Bildt och Lundin Oil.
  • Sol på midsommar.

Och såklart BP chefernas huvud och mer tid och pengar att kunna ge till Greenpeace.

Inga kommentarer: