2010-02-02

Äntligen klar

Jag har aldrig tagit på mig så lång tid för att läsa en bok som med denna. Började ju med den i november! Det är på inget sätt ett dåligt betyg, snarare tvärtom men jag har verkligen behövt låta den vila ibland så jag har kunnat processa den. Den har följt med mig i drömmar och överhuvudtaget berört mig väldigt starkt. Jag har aldrig någonsin läst en liknande bok. Exempel på vad recensenterna skrivit: "Den vidunderliga kärlekens historia är en av de märkligaste svenska romaner jag läst... Vallgren är en lysande berättare och en språkets virtuos. Vid ännu inte fyllda 40 intar han en tätposition bland nu levande svenska författare." "Carl-Johan Vallgren har skrivit en fantastisk roman. Här finns vanvettig kärlek och avgrundssvart hat, lyckorus och tortyr, poesi och spännande äventyr." "Detta är en fantastisk roman som rullar fram med samma obetvingliga kraft som äldre tiders äventyrsberättelser" Ni som läser mycket bör inte missa denna.

Inga kommentarer: