2010-02-22

Livet just nu

Hur härligt har det inte vart med solen idag? Va tvungen att ha solglasögon på mig, man är ju inte direkt van med starkt ljus. Jag gick för att hämta Noer vid halv ett men då låg han och sussade så jag fick snällt sitta och leka med hans dagiskompisar så länge. Väcker ogärna det barn som sover. Nu går det bara tre till killar på hans avdelning sen är det girls girls girls. Den ena mer rosa en den andra. Alla med torkade små prickar efter vattkoppor. Supercute. Sen har vi haft en jättemysig eftermiddag, åkte till min mormor och lekte med hennes hund till Noers stora glädje. Nu har vi läst 100 böcker, Noer har somnat och jag saknar honom redan. Det är en spännande tid med honom nu. Det blir verkligen bara mer och mer roligt hela tiden. Temprament och stark vilja råder det ingen brist på. Glädjetjut och små danser av lycka är vi också bortskämda med. Tvära kast mellan lycka och total misär. En självständig pojke som leker låtsaslekar i ena sekunden och en blyg liten sak som krampaktigt kramar sig fast hos mig i andra. Allt eller inget, svart eller vitt. Hela spektrat av känslor mest hela tiden. Överväldigande och ganska jobbigt vissa gånger men aldrig en tråkig stund. Och såklart alldeles alldeles underbart!!

Inga kommentarer: