2009-12-10

Dagen so far

Fick väcka en superglad Noer klockan åtta. Kramar och pussar och stekt ägg och sen iväg till dagis. John är lite risig av sprutan och jag börjar känna mig förkyld. Nu har jag fem maskiner tvätt att ta itu med innan jag ska promenera till Forum och lämna tillbaka lite kläder. Är det inte skumt att dom enda som säljer bodys till barn i större storlekar än 86 är POP? Hur många barn är blöjfria vid 18 månader? Noer går och drar och tar av sig blöjan om han inte har body så det är ett måste på dagis iaf. Nu gillar jag POP men deras kläder är ju alltid minst dubbelt så dyra som andra kedjor. 600 spänn för 2 bodys och ett par mjukisbyxor, är inte det dyrt?? Polaren och Pyret är förövrigt dom enda jag sett som säljer pyjamaser med blixtlås också. Igen, ett måste om blöjan ska sitta kvar under natten. Otroligt konstigt men bra för dom som håvar in stålarna.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hatar bodys :-) Från att barnen börjar gå tycker jag inte man behöver bodys längre. Då är det bara krångligt då man behöver kolla om de bajsat...
Drar han alltså ner byxorna och tar av sig blöjan? :-)

Pyjamas med dragkedja har vi köpt från kappahl. Kolla om de har...

Noer sa...

Kanske är för att du har tjejer som inte har ngt litet att dra i?
;)