2009-07-10

Mystiska människor

Sitter och lyssnar på Nour El-Refai:s sommarprat och hon säger såklart massa saker men en grej jag fastnar för är när hon berättar om att hon inte lyssnar på musik. Borde kanske ha anat det när den första låten hon spelar är Nordman men ändå. Nu låter det som om ibland jag dissar folks musiksmak och det gör jag också såklart. Vore bara löjligt att låtsas som annat. Men det som verkligen provocerar mig är när folk inte har någon musiksmak a l l s. Hur är det ens möjligt? Tycker inte ni att det är märkligt?? Det satt en kille vid samma bord som oss på bröllopet som sa just det till Åsa: "Jag lyssnar inte på musik" och det var typ det enda vi kunde snacka om sen. Jag och Åsa alltså, med honom pratade vi inte med mer. Jag har full respekt för att man inte vet namn på band eller går på konserter eller så, jag förstår verkligen att folk har andra saker för sig i livet och inte tycker att det är lika viktigt som jag men att inte gilla musik alls, nej det är freakigt. Folk som inte lyssnar på musik är konstiga så är det bara.

Inga kommentarer: