2009-07-25

Fääästival

Nu har jag bokat tågbiljett och hotell i Göteborg så jag är helt klar för Way out. Jag åker 7 på fredagsmorgonen och är framme strax innan tolv i Gbg. Tog första klass så att det förhoppningsvis inte sitter hundra kids runtomkring mig utan jag tänker läsa och kanske sova lite och göra hela "den inre resan" grejen. Jag älskar att åka tåg! Sen har jag alltså en hel helg för mig själv i Göteborg, är hemma igen sex på kvällen på söndagen. Har bokat ett superfint hotell som ligger precis vid centralstationen. Finns det någonting jag gillar mer än att åka tåg så är det att bo på hotell. Mmmm roomservice. Det känns fantastiskt lyxigt att få vara ensam en hel helg, det är verkligen något jag saknar. Sen gillar jag att vara i Göteborg också som jag tycker är en urmysig stad. Har några kompisar som ska gå på festivalen sen och det är tur för vissa band ska man inte se själv utan måste dela med andra. Misstänker att Glasvegas är ett sånt band. Annars är det Lily Allen, Robyn, Artic Monkeys och Timo Räisänen som jag är ute efter att se. Finns det tid och är bra väder ska jag försöka klämma in: Jenny Wilson My bloody Valentine Basement jaxx Teddybears Florence & the machine och slutligen Röyksopp också. Vi får se. Ska bli kul att se hur det är backstage på way out west, sist jag var på ett backstageområde var på Hultsfredsfestivalen 1995 tror jag. Då hade jag iof helt rubbat kul men var å andra sidan 17 och ganska lättroad. Det kommer inte bli en sån festival för mig iår. Jag är trots allt 30+ och mamma. Nån måtta får det vara eller hur!!!

Inga kommentarer: