2014-01-28

Skolval

Nu har vi just kommit hem efter att ha vart på informationsmöte och besök på skolan vi vill att Noer börjar på. Det är samma skola jag gick på när jag var liten och vårat absolut första val.
Dels för att den har betydligt högst betyg i kommunens "jämförare" där både personal, föräldrar och elevers åsikter och bedömningar mäts. Sen berättade de att den skolan är en av 12 skolor i Sverige som klarat sig helt prickfritt utan anmärkning i Skolverkets senaste granskning. Av 1500 skolor.
Dom samarbetar med Friends och har två kamratstödjare i varje klass utbildade av Friends och blev utnämnda till årets Friendsskola för några år sen.
Sen ligger dom väldigt bra till och över snittet i Nacka gällande studieresultat och har bara behörig personal.
Kan inte tro att vår lilla kille ska börja i skolan. Blev helt gråtmild under presentationen.
Skolans rektor jobbade som lärare när jag gick där och jag kommer ihåg att vi alla gillade honom jättemycket.
Jag hoppas verkligen att Noer får plats för jag gillar inte alls varken vårt andra eller vårt tredjeval som ligger nära geografiskt.
14 februari får vi svar. Peppar peppar.

Inga kommentarer: