2012-11-27

Demokrati people


Jag är väldigt väldigt trött på alla som skriker av sig på diverse sociala medier att det är skandaaaal att Jimmy Åkesson får "tid" i tv.
Tyck vad ni vill om honom, jag vet vad jag tycker om SD men kom ihåg att ett ganska stort antal svenskar har röstat in dom i vår riksdag och det innebär att dom har all rätt att bli hörda.
Så funkar en DEMOKRATI.
Ingen röst är mer värd än en annan här. Vi har inte ett system av elektorer.
Vi kanske borde lägga vår energi på VARFÖR folk röstar på SD.
Kan vi inte lägga debatten på vad det är för direkt signal till våra andra folkvalda, vart dom har brustit och hur vi går framåt mot ett förhoppningsvis mer tolerant samhälle?
Att skylla på Åkesson är bara ett lamt försök att släcka bränder.
Det funkar aldrig.

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem"
-Evelyn Beatrice Hall 1906

Inga kommentarer: