2012-11-27

Dagis asså.

Jag älskar att dom skickar lappar där dom frågar när (inte ens om) barnen ska vara lediga veckan INNAN jul.
Skriv in barnens ledighet måndag den 17:e, Tisdag den 18:e osv osv.
Vilka är lediga hela vecka 51 när julafton är måndagen efter?
Ok att man brukar få skriva in tiderna mellan jul och trettondagsafton men nu ska man med andra ord ha hemma barnen i tre veckor?
För undertonen är alltid: håll-era-barn-hemma-så-personalen-kan-vara-ledig.
Är dom medvetna om att man generellt bara har fem veckors semester i sverige?
Alla föräldrar är inte separerade och kan dela upp lov, planeringsdagar (gahhhh) och sommarstängt på tio veckor även om det verkar vara att föredra nuförtiden.
Och nej, jag klagar inte för min egen del (obviously) men man är redan stressad och har dåligt samvete över dagis som det är.
Speciellt när alla hämtars sina barn vid två.
När jag jobbade till 17 hade jag ont i magen varenda dag för jag visste att Noer alltid va sist kvar.
Hemskt verkligen.

Inga kommentarer: