2009-08-25

Ont i hjärtat

Lämnade just en smått panikslagen kille på dagis som gallskrek när jag gick därifrån. Jag har medvetet försökt hålla mig borta från invänjningen bara för att jag vet att John skulle vara mycket bättre och tuffare än jag men idag spelar John in en reklamfilm (hahaha) så jag var tvungen. Långt ifrån en bra känsla var det iaf. När vi hämtar honom från dagis blir han såklart jätteglad och allt är frid och fröjd i en kvart eller så tills han verkar komma på att han är sur på oss och sen följer några timmar när han straffar oss. Det är en mycket märklig känsla att ens unge är arg på en men det är väl bara att vänja sig antar jag. Det lär ju hända igen dagis eller inte. Det är bara hela grejen med att lämna sin unge till folk som inte älskar honom jag har lite problem med om ni förstår vad jag menar. Men nu på måndag kommer moster Malin att vara på Noers avdelning en hel månad och det är utan tvekan det bästa som kunde hänt. Idag ska Noer vara med på vilan för första gången och det ska bli väldigt spännande att höra hur det gått. Nu ska jag begrava mig i sysslor så att tiden går fort.

2 kommentarer:

Linda sa...

Nu känner inte jag personalen på er förskola. Men jag kan säga att jag älskar alla "mina" ungar! De är helt underbara! Vi gosar, pussas och kramas hela tiden...

Jag och mina kollegor försöker göra allt för att de ska ha en mysig tid då de är hos oss. Och vi gillar verkligen att vara med dem!

Jag tänker ofta på att jag vill vara precis så som jag önskar att personalen är med mina egna barn.
Jag hoppas att vi inte är ett undantagsfall..men det tror jag ej.

Skönt för dig dock att moster Malin kommer.

Det är sjukt jobbigt för föräldrarna, som måste lämna barnet då det är ledset.! I know...ser det ju från båda sidorna nu...
Men i de allra flesta fall går gråten snabbt över. Föräldrarna har oftast inte hunnit utanför gården.

Sen måste han ju få reagera, det är ju jobbigt i början.
Det det vore ju konstigt om han så här tidigt bara vinkade hejdå och inte saknade er något, eller hur :-)
Det blir bättre, lovar!!! Håll ut!
Stooooor kram!

Noer sa...

Tack bästa Linda11