2009-05-10

"Den svåra kärleken" Dokument inifrån.

Kollar på en dokumentär på SVT om att 70-talisterna kan bli den första generationen som inte kommer hinna skaffa alla de barn vi vill ha. Väldigt intressant. Med facit i hand är jag glad över att jag och John hade 4 år ihop själva innan vi fick Noer men det hade vart schysst att få Noer vid 27 och nästa barn vid 30 så vi var "klara" nu. Det är inte fräscht att vara medelålders och gravid. Sen är det klart man pallar med år av sömnbrist bättre vid 25 än vid 35. Innan Noer var jag helt övertygad om att jag max ville ha 2 barn. Det pratade jag med läkarna om när jag beslutade att göra snitt också, man kan inte göra hur många som helst men nu känns det inte alls lika självklart längre. Nu är det verkligen mer en fråga om tid.

Inga kommentarer: