2013-11-26

Pepparkakshus

Folk är så duktiga. Får prestationsångest.
I år ska vi göra två, ett som barnen kan dekorera utan att jag får psykbryt och ett till där jag ska försöka få min konstnärliga man att stila lite.
En sak är i alla fall säker. Borta är dagarna när vi limmade ihop dom med smält socker.
Ärret på tummen påminner mig varje dag och EXAKT hur ont det gjorde att få smält socker på huden.
Kristyr får det bli och då får det ta två dagar innan man kan sätta ihop det.

Jag har nog aldrig längtat efter helgen så mycket som jag gör nu.
Pyntande, äntligen ok att spela jullåtar, Nyckelvikens julmarknad, kyckling med julmustsås till middag, pepparkaksbygge och glögg.
Perfekt att Frida bor här nu också som är precis lika tokig i det som jag.
Julen 2013-All in.













Inga kommentarer: