2013-02-02

Lördag

Johns fab löjromstoast
Ikea. Ica Maxi. Systembolaget och vips va vi klara inför Mello.
Noer fick välja nya gardiner, han valde rosa och hans mamma dog lite av lycka.
På Ica ville han checka in på lekhuset och efter att ha lämnat han där läste jag upp listan på vad vi skulle handla för John.
Jag började ungefär såhär:
Hummerfond, ägg, hallon(sen såg jag att hans blick fastnade på deras osthörna) blomkål, philadelhiaost, mjölkchoklad och smör.
Märkte att han inte lyssnade och frågade, har du ens hört vad jag sa?
varav han svarade:
JA, jag lyssnar, vi ska köpa chokladsmör.

Avdelning: det finns inte ens och om det fanns, vem i hela världen skulle vilja köpa chokladsmör?

Min man håller på att bli Fredrik Backman.

2 kommentarer:

Björn sa...

Jag skulle också köpa chokladsmör. Och kleta in Fredrik Backman med! Fan, nu blev jag lite kåt.

Anonym sa...

Chokladsmör på rostat bröd, ja tack!

MickeW