2012-01-01

Panik o fest

Jag är superdupernöjd med vår nyårsfest. Hur trevligt och roligt som helst.
Efter den smarriga förrätten gick vi ut på altan för att smälla lite raketer för Noer.
John hade fixat en mysig brasa på altanen som vi stod och värmde oss runt.
Sami och Nicke hjälptes mig att skicka upp en rislampa jag köpt till Noer och det gick jättebra i början tills den fastnade högst upp i grannens höga träd och började brinna som satan.
Jag va helt säker på att hela trädet skulle börja brinna och fick stans ångest medans alla andra skrattade ihjäl sig. Den slocknade tillslut men hänger fortfarande kvar. Härligt första intryck som granne vi gör.
Sen sköt vi raketer och Noer skrek av lycka.
John la Noer vid åtta och jag fixade varmrätten, samma som alltid på nyår: smördegsinbakad tournedos med murkelsås. Läste på nätet innan om exakt hur giftiga murklor är och fick svår ångest att jag skulle tvinga alla gäster till dialys för resten av sina liv men som Elinor så vackert uttryckte det: "-dör vi så dör vi iaf tillsammans."
Frida och Häni fixade crème brule till efterrätt och Pedde och Sami fyllde våra glas med fin champagne.
Sen blev klockan tolv och vi smällde ännu mer raketer, pussades och skålade.
2012 startade vi genom att lira nya TP Master och skratta åt Nicke som tar spel på dödligt allvar och Pedde som slängde ur sig meningar som "-Hur många medeltida epos finns det?" och idiotförklarade alla.
Snubben kunde ALLA frågor. Nästa gång ska jag va på hans lag!
Klockan två kom Noer upp och ville va med så John gick och la sig med honom, vi andra spelade vidare och klockan va 0430 sist jag kollade.
Noer sov till åtta, jag fick sovmorgon till elva och vaknade och mådde....helt ok.
Helt oförtjänt men väldigt härligt.

Inga kommentarer: