2011-01-11

Heaven

Har haft världens mysigaste kväll med Noer. Jag hörde av vår BVC kontakt att det finns forskning på att man riskerar att hamna i konflikt var tredje minut när man har barn i Noers ålder. Barnet och föräldern alltså. Säkert föräldrarna också men kanske inte lika ofta. Jag har tänkt mycket på just det. Var tredje minut! Det är väldigt ofta och jag vet inte om det är sant men ibland känns det verkligen så. Framförallt när man är den som hämtar när båda är trötta och hungriga. Idag däremot gick allt hur enkelt och bra som helst. Han kom frivilligt hem från dagis på en gång och pratade glatt hela vägen hem. Kom sen självmant ut ur badet när maten var färdig och åt sen upp allting . Hjälpte mig glatt att städa, pussades och skojade och sa "Jag älskar dig mamma" flera gånger. Sen gick han och la sig i sängen första gången jag bad honom och sa godnatt medans jag satt på golvet brevid. Han drack sin välling och en minuter senare sov han. Jag är helt amazed. Om det vore så här varje dag skulle jag kunna ha hur många ungar som helst. Även om ingen skulle vara lika fin som han.

Inga kommentarer: