2010-08-08

Läskigt åskväder

Skrev igår på facebook att det verkade vara typ 3000 blixtrar mellan 23-24 men jag ser nu att jag överdrev som vanligt. 2500!!! Herregud vilket oväder. Det var som stroboskop på himlen. John va såklart inte hemma vilket gjorde att jag va tvungen att oroa mig för att en av alla blixtrar skulle landa på hans skalle på den där satans leråkern han var på. Noer sov som en stock fast det åskade så hela huset skakade så jag var helt ensam med bara ett paket marlboro som tröst. Gav kedjerökandet ett nytt ansikte igår kan jag lova. Visst är det mysigt och häftigt men inte så mkt när man är helt själv.

2 kommentarer:

Linda sa...

Usch det var hemskt! Jag brukar inte vara rädd när det åskar och blixtrar men det slutade ju aldrig...och det lät som det kom närmare och närmare.
Vi bar ner barnen från övervåningen pga rädslan att det skulle slå ner där...så de sov under trappen en stund med huset fullt av ljus efter som strömmen också gick....

Gina sa...

Hajar det. Visst va det helt galet.
Puss