2014-10-09

Just nu

Kollar på när Noer klipper sig.
Viktigt med frisyren i skolan nu.
"Om man är snygg eller inte beror på håret" hade nån unge sagt högt förra veckan tydligen.
Shit, är det nu det börjar på riktigt alla hemska grupptryck? Ångest.

Igår på väg hem från centrum fick jag gå imellan ett slagsmål där två kickerssnubbar höll stryptag på två andra helt harmlösa killar som flera gånger försökt gått därifrån med "Vi vill inte bråka".
Tydligen hade nån av dom råkat gå in i en av dom andra veckan innan.
Sån uppenbar desperat anledning för att slåss. Killen som va värst såg helt bindgalen ut.
Va tvungen att skrika och hota han med polisen innan jag fick släpa med mig dom två skärrade killarna hem tills en av deras pappa kunde komma och hämta dom.
Gick i sjuan max. Hemskt asså.
Tyckte så synd om dom. Kom ihåg den där vidriga känslan i magen när man blev hotad i den där åldern.
Då brukade "tuffingarna" nöja sig med att hota folk tills dom märkte att de som blev hotade blev rädda. Tydligen inte nu när dom utan problem slår ner en kille i marken klockan fem på eftermiddagen där det går förbi massa folk.
Sinnessjukt ju.
Nya tider och mitt i det ska man försöka uppfostra en pojke. Tufft.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: