2014-05-25

Mer pics från helgen

Ett av lammen som blivit utstött och numera blir flaskmatad. Gick omkring fritt och följde efter sin nya "mamma" upp till hennes hus bredvid när livet i hagen blev trist..

Hälsade på hästarna, fåren och hönorna med Noer som tillslut inte stod ut med lukten "Nej nej nej, det här är inte min grej" sa han och gick iväg. "Jag är inte van med det här". Stadsunge asså.

morgonchill




Utsikt mot lekplatsen



på restaurang Fina Fisken i Trosa. Så himla härligt ställe.
Har aldrig ätit godare fisk. Någonsin. Här gös med parmesan, bacon, sparris och vårlök. Hello...




Kan inte förklara hur underbart det var att ha värsta lekplatsen precis brevid huset. Dagis på veckodagarna. Jag, Sanna och Hanna började undra om det inte skulle vara värt att pendla hit för att ens barn skulle få gå här.



Kusinerna
Bus.

Trosa. Tusen härliga barndomsminnen härifrån när vi jämt var här med båten.
Evielle gillade att va fri



Målade såpa på benen. Oklart varför.

Vid tolv drog vi hemåt och åkte och röstade. Jag och John Anders. Inte på samma parti dock.

Nicke, Marcus, John och Alex klippte, trimmade och krattade gräset. I vad som måste vart 30 graders värme.

Den här helgen: +++++

Vädret, så mycket skratt, all sinnessjukt god mat, stället, sällskapet och fina Trosa.
Jag blir mer och mer övertygad om att jag är gjord för att bo i kollektiv.
Rekommendera Studio Lagnö varmt. Att hyra hela stället va urhärligt och personalen helt underbara.
Gamla hippies som bodde i några hus en bit bort, kom och tömde våra sopor, berättade om alla härliga filmer de vart med och mixat ljudet till i huset (bla Underkastelsen med Stefan Jarl, min favvo) och tog hand om oss på ett helt otroligt sätt.
Vi fick tom pengar tillbaka på slutet bara för att.
Alla underbara människor i den här familjen sen. Herrgud vilken tur jag har,
Tack Sanna (extra mycket för den fina mors-dags presenten), Alex, Evielle, Neliah, Ulla, Marcus, Juliana, Håkan, Maggan, Nicke, Marjorie, Rille, Hanna och mina killar för en helg jag inte kommer glömma i första taget!

Inga kommentarer: