2013-08-09

Fredag

Storstädar, ringer runt i diverse ärenden, lyssnar på Alex & Sigges Pod, väntar på Mathem och uppdaterar mailen för att få feedback på min uppsats.


 

Why dont you find out for yourself.
Tänker så ganska ofta, fast på svenska såklart.
Ibland blir jag  mörkrädd inför folks oförmåga att ta reda på saker själv istället för att fråga nån annan.
Speciellt i en tid när alla har smartphones och konstant access till internet.

Måste sluta curla Noer. Står inte ut med tanken på att han ska bli så.

Tycker det är ganska svårt att hitta en balans med honom när det gäller yttre stimulans.
Vi försöker hålla på max en timme tv per dag och  ingen Ipad på vardagar men sen kommer det tvätt och matlagning eller ett telefonsamtal i vägen och jag kommer på mig själv att hela tiden tumma lite på det där.

Jag tror verkligen att det är superviktigt att låta barn ha tråkigt. Men shit va jobbig den där perioden mellan att dom har "sååå tråååååkigt" till att dom faktiskt börjar hitta på egna lekar är.
Knappt värt det asså och där i ligger väl problemet.
Jag blir tokig när huset är fullt av barn och allt dom vill göra är att se på tv.

Snart kommer vintern med mörkret, kylan och framförallt baciller och all VAB som följd av det och då är fasiken tv:n ens bästa vän. Innan dess kanske man ska låtsas att den är trasig.

Inga kommentarer: