2011-12-19

Effektivt

Letade bra recept till olika sillsorter, skrev ner allt jag behövde. Gick och handlade, hämtade ut paket, plockade upp Noer på dagis och upptäcker väl hemma att jag glömt själva sillen. Typiskt.
Man är inte direkt sugen på att bege sig ut igen i regn o slask.

 Nu luktar hela huset gran och hyacinter, hur mysigt som helst.
Snygga kungsgranar i all ära men dom luktar ju inte vilket är halva grejen.

 Noer håller på och klämmer på ett paket under granen som låter när man vänder på det. Superspännade. Imponerad av att han är så duktig och inte rör saker utan att fråga. Pepparkakshuset, julgodis och nu paket, han frågar om han får äta/röra men säger man nej tar han inget. Skönt att kunna låta saker stå framme.

I övrigt: lite nojig över läget i Nordkorea, kan inte slita mig från Anne Holts senaste bok, får inte igång min torktumlare, har spenderat allt för mycket pengar senaste tiden och har ångest över det, måttligt imponerad av Mediamarkts "serviceavdelning", är glad att min snubbe inte jobbar på Saab och ska just nu fixa tacosallad till middag.
Mest meningsfulla inlägg ever.

Inga kommentarer: