2011-11-18

Gordon Ramseys Petrus

Hade läst ganska hyffsade omdömmen om Petrus innan så mina förväntningar var höga men jag blev absolut inte besviken. Det var en helt otrolig upplevelse på flera olika sätt.
Makalös service, maten i en klass för sig och sen blev vi erbjudna att besöka köket vilket va hur spännande som helst.
Tre timmars lunch bara flög iväg och vi gick därifrån hur nöjda som helst.

Några bilder på all mat även om jag inte kommer ihåg vad allt hette:
Välkomnades med dricka samt popcorn med olika kryddor på.



Dom bjöd på "amuse-bouche". Carpaccio i botten och kronärtskockesoppa över med tryffel på
 


Carins förrätt: Foie Grais


Fridas scallops


 
Malin och Julia tog bouillabaisse.



Min som var superb "Roasted Scottish langoustine with confit chicken and Caesar dressing"


Carins varmrätt. Brisket.















Malin och Julias fasan.

Jag och Frida delade på dagels special som var Biff Wellington. Har sett han göra den i sitt program tusen gånger så
jag var jättenyfiken. Lätt det absolut godaste jag någonsin ätit. Ingen av oss orkade äta upp för portionen var enorm






Jag och Frida orkade ingen förrätt men när de andra beställt kom dom in med små glassar till alla vid bordet.
Passionsfrukt tror jag med sånt där godis på som poppar i munnen. Mkt roligt.





 Carins Cremé Brulee


Malins



Julia kom in som en stor boll av choklad som dom sedan hällde sås på så den smälte ihop.


Efter det kom dom in med en sista treat. Små glassbollar i vit choklad.
Heaven!

Missa inte Petrus om ni åker till London. Värt varenda krona. Tyvärr vågade jag inte fota i köket men det var exakt så fint man trodde. Typ en kock per gäst också.

Inga kommentarer: