2011-05-03

Tisdag

Snö och nollgradigt så det var bara till att ta in alla balkongblommor, dynor och filtar och deppigt se på när hammockens tak blev snötäckt. Man får trösta sig med att alla gräsmattor och blommor behöver lite vatten för det ser ut att bli fint i slutet av veckan igen.

Nu är äntligen semestern helt beviljad och alla campingar och biljetter betalda. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag ser fram emot fyra veckor ihop hela familjen.
Det blir första gången sedan vi fick Noer och det behövs. 
Noers dagis har av någon outgrundlig anledning stängt dom två första veckorna i augusti så jag måste ansöka om föräldrarledighet då. Kommer bli jättepoppis på jobbet.
Fattar inte hur man kan välja att stänga dagis så sent på sommaren?? Mkt märkligt.

Noer har sedan tre nätter tillbaka slutat med välling och det har faktiskt gått jättebra.
Vi hade ett snack när vi köpte det sista paketet och förklarade att när det var slut så blir det ingen mer välling och det tyckte han va helt ok.
"- Jag är en stor kille nu mamma så jag behöver ingen välling mer."
Min fina smarta son (som numera verkar ok med att vara just en kille ;)

Inga kommentarer: