2011-04-14

Roskilde 2011

I veckan släppte dom större delen av sitt program för 2011 och jag har aldrig vart så besviken någonsin och då har jag vart där mer eller mindre varje år sen 1994. Det är kanske 2 band jag vill se av alla headliners. Förra året hade jag inte velat missa ett enda (Prince,Jack Jonson, Muse, Gorillaz,Patti Smith, Them Crocked Voltures, Alice in Chains,Pavement, Robyn, Prodigy,LCD Soundsystem osv). För mycket metal och repriser i år. Sen är inte The Strokes och Artic Monkeys (eller Mastodon heller för den delen) riktigt headliners va? I år får vi även Bad Religon!! WTF, kan dom inte lika gärna ta hit Millencollin när dom är i farten. Helt obegripligt. Ett skämt verkligen. Förra året bokade dom in Prince efter att affichen släppts så jag hoppas på ett stort namn till i år. Gärna Roger Waters med The Wall. Det vore nått. Jag får iaf se Kings Of Leon. Äntligen. Sen blir det till att hänga på de mindre scenerna och upptäcka nya band vilken iof är en stor del av charmen med Roskilde. Kommer aldrig glömma 1994 när jag och Carro ramlade in på en liten scen och såg ett fantastikt men för oss (alla) ett helt okänt band. Efteråt frågade vi nån i publiken vad gruppen hette och lovade oss själva att kolla upp "Radiohead" när vi kom hem igen. Hahaha. Dom va typ längst ner på affichen det året.

Inga kommentarer: